گزارش تصویری از یک جشنواره فرهنگی در نیوجرسی
۸ مهر ۱۳۹۷
صحنه هایی از وقوع طوفان گرمسیری در فلورانس
۸ مهر ۱۳۹۷
گزارش تصویری از یک جشنواره فرهنگی در نیوجرسی
۸ مهر ۱۳۹۷
صحنه هایی از وقوع طوفان گرمسیری در فلورانس
۸ مهر ۱۳۹۷

"یک ملت؛ درگیر اعتراض"

یک عکاس اعتراضات پویای مردمی حول محور ترامپ را ثبت و ضبط کرده است

نویسنده : گرت مک لین

پروژه ی عکاسی مستند گرت مک لین؛ عکاس اهل دترویت از اعتراضات رنگارنگ و سینماتیکی که حول محور ترامپ در جریان بود "به پوچی رسید؛ به یک غیبت غیرمنتظره".

مک لین که مدتهاست درگیر پروژه ی عکاسی از دترویت است می گوید:"آنچه که انتظار می رفت اعتراضی عظیم و خشن به کنوانسیون ملی جمهوری خواهان باشد و در کلولند برگزار شود اصلا مطابق انتظارات پیش نرفت. چون مردم تصور می کردند اگر در کمپین جولای 2016 اصکاک و درگیری ایجاد شود ماجرای کنوانسیون سال 68 شیکاگو تکرار خواهد شد. یعنی تعداد خبرنگاران از معترضان بیشتر بود. اما از آنجایی که خبری از درگیری و انبوه جمعیت نبود من این فرصت را پیدا کردم تا به جای جمعیت، بیشتر به ابراز مخالفت ها و حمایت های فردی بپردازم."

مک لین خیلی زود به فکر تهیه ی مجموعه ای تصویری از دل این اعتراضات افتاد که به دلایل مختلف اغلب در غرب مرکزی جریان دارد و هرچه می گذشت او آدم های جالب تری را در بحبوحه ی اعتراضات پیدا می کرد. نتیجه ی تلاش ها و پیگیری های وی در پروژه ی عکاسی تحت عنوان "یک ملت؛ درگیر اعتراض" گردآوردی شد.

مک لین می گوید:" در طول مدت یک سال و نیم گذشته جالب ترین اعتراضی که اتفاق افتاده در نیمه ی ماه سپتامبر 2017 در مقابل کاخ سفید رخ داده. درست یک روز بعد از دو راهپیمایی دلقک پوش ها (معترضانی که لباس های عجیب و غریب می پوشند) و راهپیمایی بزرگ هواداران دونالد ترامپ در یکی از ضلع های نشنال مال (که مادر همه ی راهپیمایی ها نامیده شده).  در این اعتراض یکی از اعضاء فعال ارتش امریکا که دگرجنس گرا بود تک و تنها به واشنگتن دی سی آمد تا مخالفتش را با سیاست اتخاذی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود دگرجنس گرایان به ارتش اعلام کند. او از من خواست نامش را منتشر نکنم، اما از آنجایی که این مساله از اهمیت زیادی برخوردار بود به من اجازه ی عکس برداری داد. با توجه به اینکه هنوز سرنوشت این ممنوعیت مشخص نبود و کسی نمی دانست چه واکنش هایی به این تصمیم نشان داده خواهد شد، او تصمیم گرفته بود این ریسک را به جان بخرد و برای مساله ای که در زندگی او بسیار تعیین کننده بود به اعتراض برخیزد."

اگرچه این تصاویر تنها لحظه ای از فعالیت های اعتراضی سوژه ها در خیابان ها در طول یک سال گذشته را به نمایش می گذارند، اما مک لین امیدوار است که تماشای آنها به ما در درک این مساله که طیف گسترده ای از مردم زمان و انرژی خود را وقف اعلام حمایت از مسائلی که برایشان مهم است می کنند کمک کند.

او می گوید:" هدف من از ساخت این مجموعه تشویق مردم به پویایی و اثرگذاری سیاسی از طریق نشان دادن فعالیت بی وقفه ی آن دسته از همشهری هایشان  بود که تصیم گرفته اند وقت و زندگی خود را پای این مساله بگذارند."
راهپیمایی در حمایت از دگرجنس گرایان. کاخ سفید؛ واشنگتن دی سی
سمت چپ: راهپیمایی در محکومیت تجاوز جنسی. پالمر پارک؛ دترویت
سمت راست: مادر تمام راهپیمایی ها. واشنگتن دی سی
تظاهرات در حمایت از لایحه ی بیمه ی درمانی ارزان قیمت. دترویت
راهپیمایی در اعتراض به دیپورت کردن شهروندان عراقی. مرکز شهر دترویت
راهیپمایی دلقک پوش ها. نشنال مال؛ واشنگتن دی سی
یکی از معترضان به کنوانسیون ملی جمهوری خواهان. کلولند؛ اوهایو
راهپیمایی در محکومیت تجاوز جنسی. دترویت
اعتراض به خواننده ی معروفی به نام کید راک. دترویت
اعتراض به خواننده ی معروفی به نام کید راک. دترویت
راهپیمایی در اعتراض به دیپورت کردن شهروندان عراقی. مرکز شهر دترویت
سمت چپ: راهپیمایی در محکومیت تجاوز جنسی. دترویت
سمت راست: اعتراض به خواننده ی معروفی به نام کید راک. دترویت
راهپیمای دلقک پوشان. نشنال مال؛ واشنگتن دی سی
تظاهرات تحت عنوان "مادر راهپیمایی ها" واشنگتن دی سی

برچسب ها:

مطالب مرتبط :


سایر مطالب