۳۷ نقشه که توضیح میدهد چگونه آمریکا کشور مهاجران است
۱ مهر ۱۳۹۷
هواپیمای دزدیده شده از فرودگاه سیاتل پیدا شد
۱ مهر ۱۳۹۷
۳۷ نقشه که توضیح میدهد چگونه آمریکا کشور مهاجران است
۱ مهر ۱۳۹۷
هواپیمای دزدیده شده از فرودگاه سیاتل پیدا شد
۱ مهر ۱۳۹۷

گزارش تصویری از اعتراضات خشونت بار ضد ترامپ در پرتلند

با روی آوردن هزاران نفر از تظاهرات کنندگان مخالف ترامپ در روز رئیس جمهور در قالب راهپیمایی هایی تحت عنوان " روز تو رئیس جمهور من نیستی" به خیابان های پورتلند، درگیری های خشونت آمیزی بین این افراد و پلیس رخ داد.
  • پلیس سیزده نفر -7بزرگسال و شش نوجوان- را در راهپیمایی اعتراضی بدون مجوزی که در پورتلند اورگون برگزار شد دستگیر کرده است.
  • پیش از آنکه تظاهرات بزرگ صلح آمیز اصلی در شهر آغاز شود، گروه های کوچکی از تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند.
  • هزاران نفر در شهرهای سرتاسر کشور در روز ملی رئیس جمهور به اعتراض به دونالد ترامپ پرداختند.
  • تظاهرکنندگان در اعتراض به دونالد ترامپ پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود" تو رئیس جمهور من نیستی" و "محاکمه اش کنید".
  • این راهپیمایی بزرگ عموما صلح آمیز بوده و هیچ حادثه ای از شهرها گزارش نشده است.

پس از آنکه گروه کوچکی از معترضان به رئیس جمهور در پورتلند اورگون با پلیس درگیر شدند، پلیس سیزده نفر از آنها را دستگیر کرد.

تظاهرکنندگان که بدون مجوز به خیابان ها آمده بودند و برای اعتراض بیرون از ساختمان فدرال تجمع کرده بودند، به هشدارها و اخطارهای پلیس توجه نکردند.

این راهپیمایی تنها یکی از چند راهپیمایی بود که در این روز در سرتاسر کشور تحت عنوان "روز تو رئیس جمهور من نیستی" و در اعتراض به دونالد ترامپ برگزار شد.

مادامی که راهپیمایی های بدون مجوز در روز ملی رئیس جمهور در چندین نقطه از کشور در جریان بود، در نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی سی، شیکاگو و سالت لیک سیتی تظاهرات با مجوز و برنامه ریزی قبلی برگزار شد.

در بعد از ظهر همین روز تعدادی از هواداران رئیس جمهور در مسیر خانه اش در مارالاگو تا فرودگاه پالم بیچ که به منظور بازگشت به واشنگتن دی سی به آنجا رفته بود و نیروی هوایی یکم در آنجا مستقر شده بود دیدار کردند.

تظاهرکنندگان که برای برگزاری تظاهرات مجوز نداشتند، به خیابان های پورتلند در اورگون ریختند و بی اعتنا به هشدار پلیس بیرون از ساختمان فدرال تجمع کردند.

مارگارت آن زبرووسکی (زنی که در تصویر است) در میان سیزده نفر دستگیر شده بود. یکی از شاهدان عینی این صحنه که وی را با بینی خونی پس از آنکه بر زمین افتاد نشان می دهد مورد بازرسی قرار گرفت که توضیح بدهد آیا پلیس در برخورد با معترضان از خشونت استفاده کرده یا نه.

پلیس رسما به تظاهرکنندگان هشدار داد تا خیابان ها را ترک کنند. هشت نفر در خیابان سوم جنوبی غربی و خیابان مدیسون دستگیر شدند و پنج نفر دیگر هم کمی آنطرف تر در خیابان ششم جنوب غربی و سالمون دستگیر شدند.

پکمی پس از آغاز تظاهرات، پلیس با گروهی از تظاهرکنندگان که مشخصا جزوی از پیکره ی اصلی تظاهرکنندگان نبودند درگیر شد.

یک ساعت پس از این اتفاق، تظاهرات با مجوز در خیابان های تعیین شده که مسدود شده بودند بدون هرگونه درگیری با پلیس برگزار شد. پیش تر پلیس در جریان درگیری با معترضان از اسپری فلفل و اسلحه های غیرکشنده استفاده کرد.

 

یکی از تظاهرکنندگان لباس پیشنیان و بنیان گزاران تمدن امریکا را به تن کرده و با پلاکاردی که در دست دارد اعلام می کند که ترامپ رئیس جمهور او نیست. مرد دیگری پلاکاردی در دست دارد که روی آن به اسپانیایی نوشته شده:" تو می تونی".

پلیس در ساعت 11 روز دوشنبه به تظاهرکنندگان پورتلند هشدار داد که خیابان های اطراف ساختمان فدرال ادیث گرین وندل یات را مسدود نکنند.

در گزارش منتشر شده توسط پلیس، پلیس های پیاده و موتورسوار ابتدا سعی کردند مقاومت کنند، اما بعدتر از پلیس های تیم واکنش سریع درخواست نیروی کمکی کردند.

نیروهای پلیس در درگیری با تظاهرکنندگان از اسپری فلفل و سلاح های غیرکشنده استفاده کردند.

هشت نفر در خیابان سوم جنوبی غربی و خیابان مدیسون دستگیر شدند و پنج نفر دیگر هم کمی آنطرف تر در خیابان ششم جنوب غربی و سالمون دستگیر شدند.

دستگیرشده ها متشکل از هفت بزرگسال و شش نوجوان بودند و به دلیل عدم تبعیت از فرمان پلیس قبض جریمه دریافت کردند.

ویدئوهای منتشرشده از تظاهرات و حواشی آن، برخی از مردم را نشان می دهد که روی زمین خوابانده شدند و دستانشان به پشت سر بسته شده. مارگارت آن زبرووسکی 66 ساله نیز در میان آنها بود که تصویر او با بینی خونی پس از آنکه به زمین افتاد و دستگیر شد ثبت و منتشر شده است.

بن توماس در شبکه ی خبر محلی ضمن طرح این پرسش که آیا پلیس از فشار بیش از اندازه و خشونت آمیز استفاده کرده یا خیر گفت:" هرچند این خانم راه را مسدود کرده بود، اما آیا این اشتباه ارزش این را داشت که او را به زمین بیاندازید و دستگیرش کنید؟ من که اینطور فکر نمی کنم."

به گزارش پلیس در بعدازظهر همان روز راهپیمایی با مجوز در خیابان های تعیین شده و مسدود شده بی هیچ مشکل و درگیری برگزار شد.

غرب سنترال پارک مملو از تظاهرکنندگانی است که در اعتراض به دونالد ترامپ در راهپیمایی "روز تو رئیس جمهور من نیستی" به اینجا آمده اند.

نیویورک: فعالان جنبش های مختلف پلاکاردهایی در دست دارند که نوشته های روی آن در اعتراض به ترامپ و نخست وزیرش مایک پنس است.

نیویورک: یک معترض به جمع تظاهرکننده ها در غرب سنترال پارک می پیوندد، تنها کمی آنطرف تر از اقامتگاه ترامپ در خیابان پنجم منهتن

 

نیویورک: معترضان در راهپیمایی که در اعتراض به دونالد ترامپ از ظهر تا عصر به طول انجامید، پرچم امریکا را به اهتزاز درمی آوردند.

در نیویورک 15 هزار نفر به کمپین "لطفا ساکت نمانید" در فیسبوک پیوستند. پلیس هنوز تایید نکرده که آیا در راهپیمایی بعدازظهر دوشنبه دستگیری رخ داده یا نه ولی به نظر می رسد که این راهپیمایی صلح آمیز بوده است دست اندرکاران این کمپین در صفحه ی رسمی این کمپین نوشته اند:" هرچند دونالد ترامپ اسما رئیس جمهور ماست، اما عملا او ارزش های مردم نیویورک را زیر سوال برده و نماینده ی خواسته های ما نیست. ما در میدان کریستف کلمب تجمع خواهیم کرد تا به سیاست گزاری های غیرامریکایی کاخ سفید اعتراض کنیم."

در یکی از بیانیه های مربوط به این تظاهرات که در فیس بوک منتشر شده آمده:" ترامپ طوری جولان می دهد که انگار هیچکس قرار نیست در مقابلش بایستد، اما ما در مقابلش می ایستیم و در بیستم فوریه از حق قانونی خود برای تجمع و اعتراض صلح آمیز به موضع گیری های دونالد ترامپ استفاده می کنیم تا علاوه بر این به رئیس جمهور سابق هم ادای احترام کنیم."

یکی از موارد مورد اعتراض تظاهرکنندگان تصمیم ترامپ مبنی بر کاهش بودجه ی ایالات بود که به عقیده ی مردم بهانه ای ایست برای شوراندن شهروندان علیه مهاجران.

اولین کمپین برنامه ریزی شده، تظاهرات لس آنجلس بود. برگزار کنندگان این کمپین خواستار محاکمه ی ترامپ به جرم اشاعه ی اسلام هراسی و سیاست گزاری های غیراخلاقی هستند.

نیویورک: فعالان حقوق بشر بنری را در راستای حمایت از حقوق زنان در دست گرفته اند. این بنر گویای آن است که آنها در جریان تظاهرات در میدان کلمب ترامپ را فاشیست خوانده اند.

نیویورک: فعالان حقوق بشر در پلاکاردها از تکیه کلام های ترامپ برعلیه خود او استفاده کرده اند. در یکی از پلاکاردها او "قلابی" توصیف شده است؛ اصطلاحی که وی معمولا در توصیف موج های رسانه ای استفاده می کند.

نیویورک: بچه مدرسه ای ها هم به جمعیت تظاهرکنندگان میدان کلمب پیوستند و پلاکاردهایی در دست داشتند با این مضامین که "تو رئیس جمهور من نیستی" و "تو رئیس جمهور خوبی نیستی".

نیویورک: معترضان با پلاکاردها و نمادهای اعتراضی دست ساز خود در نیویورک سیتی. برخی از رئیس جمهور با عنوان دامپ (بی ارزش و دیوانه) نام می برند. یکی ازمعترضان خود را به شکل ملکه ی زیبایی درآورده و دست هایی را بر بدنش طراحی کرده که یادآور ارتباط ترامپ با برنده ی سابق جایزه ی زیبایی در طول مدت کمپین انتخاباتی اش است.

نیویورک: تظاهرات نیویورک سیتی درست مقابل یکی از درهای هتل ترامپ در منهتن.

نیویورک: این تظاهرات در فیس بوک برنامه ریزی و اعلام شده بود و حتی کودکان هم با پلاکاردها و نمادهایشان به آن پیوستند.

یکی از اعتراضات معمول در میان تظاهرکنندگان اعتراض و خشم نسبت به ممنوعیت مهاجرت مطرح شده توسط ترامپ و تهدید کارگران مهاجر غیرقانونی بود.

نیویورک: پیش بینی می شد که ده ها هزار معترض در روز دوشنبه در سرتاسر کشور به تظاهرات بپیوندند. علیرغم اینکه تا بعد از ظهر جمعیت بسیار زیاد شد، هنوز آمار دقیقی از تعداد شرکت کنندگان در دست نیست.

نیویورک: معترضان به عنوان نمادی از اعتراض لباس زیری با تصویر ترامپ روی آن و عبارت "بی ارزش و دیوانه" را روی لباس هایشان پوشیدند.

 

نیویورک: دستفروشی که تی شرت های "تو رئیس جمهور من نیستی" را در نیویورک سیتی می فروشد، پول خوبی به دست آورده است.

در نیویورک حداقل هشت خیابان مملو از جمعیت معترضانی بود که در نزدیکی هتل بین المللی ترامپ در یکی از ضلع های سنترال پارک شعار می دادند:" او خائن است، او دروغ می گوید. چشم هایتان را باز کنید."

یکی از تظاهرکنندگان به نام ادیث کرسمر که یک مهندس شهرسازی 78 ساله است می گوید:" من فکر می کنم او از عمد چنین شخصیتی را اتخاذ کرده، اما بدترین چیز در مورد او این است که مردم را می ترساند و به جان هم می اندازد."

لوئیس لوبرا 38 ساله به همراه همسر و فرزندش با قطار از بخش وسچستر در شمال شهر خودش را به تظاهرات رسانده است. وقتی همسرش داشت کودک 7 ماهه شان را به سختی حمل می کرد لوئیس گفت:" ما شهروندان امریکایی نیستیم اما پسرمان هست. می خواهیم مطمئن شویم که دولتی که پسرمان در آن زندگی می کند دولت خوب و درستی است."

تظاهرات لس آنجلس اولین تظاهراتی بود که با استفاده از هشتگ های مربوطه برنامه ریزی شد. فعالان حقوق بشر با پوشیدن لباس هایی که به روش های مختلف رئیس جمهور را مضحکه قرار می داد، شدت مصمم بودنشان در این مسیر را به نمایش گذاشتند.

در راهپیمایی لس آنجلس هیچکس دستگیر نشد. در مرکز شهر شیکاگو حدود 1200 نفر در مسیر رود شیکاگو از هتل بین المللی ترامپ تا برج وی تجمع کردند.

لس آنجلس: جمعیتی که برای شکل دادن به اعتراض اهالی سواحل غربی به رئیس جمهور در صبح روز دوشنبه بیرون از تالار شهر لس آنجلس گرد هم آمده اند.

لس آنجلس: معترضان نمادهای اغراق آمیزی از پرتره ی رئیس جمهور در دست دارند که نشان دهنده ی انزجار و حساب نبردن آنها از وی است.

لس آنجلس: معترضان کالیفرنیا با نمادهایی که در دست دارند نشان می دهند که خواستار محاکمه ی رئیس جمهور هستند.

لس آنجلس: معترضان کالیفرنیایی انگیزه و انرژی زیادی داشتند. بسیاری از آنها لباس های عجیب و غریب و معنادار پوشیده بودند و بسیاری دیگر هم خودشان را نارنجی کرده بودند تا رنگ پوست و موی رئیس جمهور را به تمسخر بگیرند.

لس آنجلس: سه معترض خودشان را به رنگ نارنجی درآورده اند تا توهمات و تصوراتی که ذهن رئیس جمهور را اشغال کرده به تمسخر بگیرند.

لس آنجلس: فعالان جنبش ضدترامپ موهای رئیس جمهور را مسخره می کنند و خواهان افشاگری مقدار مالیاتی هستند که وی می پردازد.

 

لس آنجلس: کودکی پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده "از قانون اساسی حمایت کنید" و با خط کوچکتر در گوشه ای از آن نوشته شده" تو رئیس جمهور من نیستی".

از جمله نمادهایی که در جمعیت به چشم می خورد نماد "بدن من انتخاب من" و نماد "مسیح هم یک پناهنده بود" است. این دو نماد به ترتیب در اعتراض به موضع گیری ترامپ علیه مساله ی سقط جنین و سیاست های ضد پذیرش پناهندگانش استفاده شده اند.

بعد از اینکه مردم دور هم جمع شدند، گروهی متشکل از 25 موزیسین که خود را SAHBRA (مخفف شیپورهایی علیه نفرت و باریتون هایی علیه سختگیری و خشونت) می خواندند شروع به اجرای زنده ی موسیقی کردند تا فضا را آرام و دلنشین کنند.

از آنجایی که در روز دوشنبه بیشتر مدارس تعطیل بودند، بسیاری از خانواده ها فرزندان شان را هم با خود آورده بودند.

ایلین مولونی، عکاسی از اوک پارک نیز به همراه پسر 12 ساله و دختر 9 ساله اش در میان جمعیت بود. او گفت:" از آنجایی که ما یک خانواده ی مهاجر هستیم شدیدا با ممنوعیت وضع شده مخالفیم. ما می بینیم که کشورمان متحد است و ظرفیت بالایی دارد، ولی هر اقدامی که ترامپ می کند در راستای تفرقه اندازی است."

پلیس شیکاگو اعلام کرد که در جریان این تظاهرات اعتراض آمیز که جدیدترین تظاهرات از سری تظاهرات هایی است که از زمان آغاز کار ترامپ به عنوان رئیس جمهور در تاریخ بیستم ژانویه برگزار شده، هیچ دستگیری رخ نداده است.

پالم بیچ؛ فلوریدا: در روز دوشنبه معترضان حتی مسیر تردد بادیگاردهای موتورسوار رئیس جمهور از خانه ی وی در پالم بیچ تا فرودگاه را اشغال کردند.

پالم بیچ؛ فلوریدا: معترضان در مسیر منتهی به فرودگاه نمادهایی در دست دارند که عملکرد ترامپ را یک افتضاح به تمام معنا توصیف می کند.

شیکاگو: یک معترض زن پلاکاردی صورتی در دست دارد که روی آن نوشته شده "رئیس جمهور من یکی نیستی" و دیگران نیز با پلاکاردهایی که در دست دارند سعی دارند بدانند ترامپ با افشا نکردن نرخ مالیاتی که می پردازد سعی دارد چه چیزی را پنهان کند.

شیکاگو: مردی با نمادی که در دست دارد از معترضان می خواهد به توافقات و همدستی ترامپ با پوتین نه بگویند و در این نماد از کلمه ی روسی (Nyet) به معنی نه استفاده کرده است.

زنان با شرکت در تظاهرات در شیکاگو خواستار محاکمه ی ترامپ شدند.

شیکاگو: دختر جوان مسلمانی با پلاکادی که روی آن نوشته شده "ما باید روسای جمهور را ارزیابی کنیم نه مهاجران را" در تظاهرات مرکز شهر شیکاگو حضور پیدا کرده است.

 

شیکاگو: معترضان با در دست داشتن نمادهایی به زبان انگلیسی و اسپانیایی به سیاست های فاشیستی ترامپ اعتراض می کنند.

تظاهرات اعتراض آمیز پس از آخر هفته ی دیگری پر از خشم علیه رئیس جمهور جمهوری خواه که با اقدامات خود مخالفین را در داخل و خارج کشور به خیابان ها کشاند آغاز شد.

در تجمع معترضان مسلمان در میدان تایم در روز یکشنبه در اعتراض به امریکای فاشیستی که ترامپ دارد با تصمیمات و عملکرد خود می سازد، افراد مشهور و سلبریتی هایی از جمله سوزان ساراندون و راسل سیمونز هم حضور داشتند.

شهردار بیل دو بلاسیو و اندرو کومو از دولتمردان و مقامات این شهر هم در تجمع حضور داشتند. سیمونز که در گذشته دوست رئیس جمهور بیلیونر امریکا بود، قدرت وی را در گرد هم آوردن این حجم از معترضان تحسین کرد! او گفت:" ما اتحادی که الان داریم را مدیون ترامپ هستیم، پس امشب خیلی تند و تیز حرف نمی زنیم و از او بابت اینکه تا این اندازه ما را متحد کرده تشکر می کنیم."

واشنگتن دی سی: معترضان در روز اعتراض به رئیس جمهور خیابان های پشتی کاخ سفید در واشنگتن دی سی را پر کردند.

واشنگتن دی سی: معترضان در روز دوشنبه در اعتراض برعلیه رئیس جمهور در میدان دوپونت در پایتخت امریکا جمع شدند.

واشنگتن دی سی: معترضین برای مضحکه کردن رئیس جمهور لباس های مسخره پوشیده اند و پاکت های پفک در دست گرفته اند که یادآور رنگ پوست و موی اوست.

واشنگتن دی سی: برخی دیگر از معترضان شعار کمپین انتخاباتی ترامپ را تغییر داده اند و می گویند "برای اینکه امریکا دوباره به شکوه و عظمت برسد باید اول ترتیب ترامپ را بدهید."

واشنگتن دی سی: مارسل آست ده ساله که اهل نیوجرسی است روی شانه های یک بزرگسال سوار است و پلاکاردی در دست دارد که روی آن نوشته شده "محاکمه؛ همین حالا!"

آستین؛ تگزاس: در تگزاس به افتخار روز ملی رئیس جمهور راهپیمایی های بدون مجوز علیه ترامپ شکل گرفت!

آستین؛ تگزاس: جین شیمکاس یکی از ساکنان آستین تگزاس در پلاکاردی که در دست دارد از کلمه ای لاتین استفاده کرده تا خواسته اش مبنی بر دیپورت کردن ترامپ از کاخ سفید را اظهار کند.

سالت لیک سی تی؛ یوتا: ساکنان سالت لیک سی تی یوتا هم برای اظهار خشم شان نسبت به سیاست های ترامپ به خیابان ها آمدند.

سالت لیک سی تی؛ یوتا: یکی از معترضان در تظاهرات سالت لیک سی تی پلاکاردی در محکوم کردن سیاست های مهاجرتی ترامپ در دست دارد.

فیلادلفیا: معترضان تنها یک روز پس از راهپیمایی در حمایت از محیط زیست برای حل معضل تغییرات آب و هوایی مجددا در اعتراض به رئیس جمهور به خیابان ها آمدند.

 

فیلادلفیا: معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی در عدم تایید ترامپ خواستار محاکمه ی او هستند. پلیس های موتورسواری که در تصویر حضور دارند در حال شکل دادن یک دیوار انسانی در مقابل معترضین هستند.

در شهرهای دیگر از جمله شیکاگو، لس آنجلس و بوستون نیز مردم در اعتراض به سیاست اتخاذی ترامپ و تیمش مبنی بر مایه گذاشتن از مبانی علمی برای توجیه تصمیماتشان که در حقیقت تهدیدی برای علم محسوب می شود به خیابان ها آمدند.

گروه های حامی محیط زیست و دانشمندان برای اعتراض به آنچه نامش را علمِ ضد علم! گذاشته اند که از جانب کاخ سفید در حال اشاعه است گرد هم آمدند.

رئیس جمهور پس از دیدار با هوادارانش در روز شنبه در فلوریدا، دوشنبه شب به واشنگتن دی سی بازگشت.

هزاران نفر از حامیان ترامپ برای شنیدن سخنرانی تند و تیز او در راستای توهینش به جریان های رسانه ای در سالن فرودگاه گرد هم آمدند.

بانوی اول امریکا؛ ملانیا ترامپ هم در این گردهمایی کمپین مانند سخنرانی کوتاهی ارائه داد.

رئیس جمهور ترامپ تعطیلات آخر هفته ی خود را در فلوریدا گذراند و در کمپین رالی مانند هوادارنش در روز شنبه در شهر ملبورن سخنرانی تندی ایراد کرد.

رئیس جمهور پس از آخر هفته ی طولانی که در خانه اش در مارالاگو واقع در فلوریدا گذراند، دوشنبه شب به واشنگتن دی سی بازگشت.


برچسب ها:



مطالب مرتبط :


سایر مطالب:

یکی از مسائل این روزهای آمریکا پدیده ی تعطیلی مال های بزرگ است. هر چند بحران کرونا این روند را سرعت بخشید اما این تعطیلی ها قبل از این بحران آغاز شده بود. در این ویدئو، شبکه آمریکایی CNBC به تشریح روند پیدایش ، گسترش و سپس افول و تعطیل...
مطالعه
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این ویدئو را امروز در صفحه اش در شبکه های اجتماعی تروث و تلگرام منتشر کرده است. تیتر ویدئو این است : A nation Decline ملتی در حال افول
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه