تبعات سیاست مهاجرتی ترامپ در مرزها ؛ مهاجران در منگنه
۲۹ مهر ۱۳۹۷
روایت نیویورک تایمز از وضعیت مترو نیویورک
۲۹ مهر ۱۳۹۷
تبعات سیاست مهاجرتی ترامپ در مرزها ؛ مهاجران در منگنه
۲۹ مهر ۱۳۹۷
روایت نیویورک تایمز از وضعیت مترو نیویورک
۲۹ مهر ۱۳۹۷

تصاویری از محله ی هارلم نیویورک سیتی در دهه ی 1980


این روزها محله هایی که در کلان شهرهای سرتاسر کشور واقع شده اند، مجموعه ای از نوسازی ها و بازسازی های بسیار سریع را تجربه می کنند. به نظر می رسد که هیچ محله ای؛ علی الخصوص در مناطقی همچون نیویورک سیتی از قلم نمی افتد. و در نیویورک هم محله ی افسانه ای هارلم از این قائله مستثنی نیست.

از آنجایی که دست اندرکاران این تغییرات و نوسازی ها وارد کار شده اند و محیط را آنقدر دستکاری می کنند و تغییر می دهند که نرخ کرایه ی خانه ها افزایش می یابد و ساکنان قدیمی محل آن را ترک و به جای دیگری نقل مکان می کنند، حالا نگاه به شکل و شمایلی که این محله ها در گذشته داشتند نوستالژیک تر و حتی حسرت اندودتر به نظر می رسد.

"روزگاری در هارلم"، کتاب جدید انتشارات کتب TBW این فرصت را به بیننده (خواننده) می دهد که واکنش مذکور را تجربه کند.

"روزگاری در هارلم" مشتمل بر 55 تصویر در صد صفحه، بیننده را با خود به دهه ی 1980 در هارلم می برد؛ دوره ای زمانی مابین احیاء این منطقه پس از از هم گسیختگی اقتصادی در دهه ی 1970 و هجمه ی مراجع نوسازی به این منطقه و تلاش شان که آغازگر بیرون راندن سکنه ی قدیمی این محله از آن بود. اینها همه و همه، از زاویه ی دید یک غریبه ی ژاپنی که عکاسی است به نام کاتسو نایتو ثبت شده است.

نایتو در سال 1983 و در سن 18 سالگی به نیویورک سیتی نقل مکان کرد تا به عنوان سرآشپز در یک رستوران ژاپنی مشغول به کار شود. او در ابتدا در شمال وست ساید (بخش غربی) شهر ساکن شد و نخستین بار در سال 1986 و در سن 21 سالگی از محله ی هارلم دیدن کرد. دو سال پس از این ماجرا نیز به همین محله نقل مکان کرد.

در ابتدا نایتو برای اینکه توسط همسایگان جدیدش به عنوان یکی از سکنه ی محل پذیرفته شود مشکل داشت. او می گوید:" تقریبا بیشتر از دو سال طول کشید تا شک همسایه ها مبنی بر پلیس مخفی بودن من برطرف بشه. اونها من رو مامور پنج-ُ صدا می کردن." اما وی بالاخره توانست جای خود را در میان همسایگان پیدا کند و سپس به مدت شش سال به عکس برداری مستند از محیط اطرافش پرداخت؛ تا زمانی که مجددا از آن محله نقل مکان کرد.

نایتو در آن دوره ی زمانی که به مستندسازی مشغول بود، تصاویری زنده و تاثیرگذار از زمان و مکانی ثبت کرد که دیگر وجود ندارد و به همین دلیل حالا این تصاویر مستند، به نوعی تصاویر تاریخی نیز محسوب می شوند. عکس هایی که در اینجا قرار گرفته اند برشی از آن دوران و شکل قدیمی محله را نشان می دهند.

منبع : واشنگتون پست

برچسب ها:


مطالب مرتبط :


سایر مطالب :

یکی از مسائل این روزهای آمریکا پدیده ی تعطیلی مال های بزرگ است. هر چند بحران کرونا این روند را سرعت بخشید اما این تعطیلی ها قبل از این بحران آغاز شده بود. در این ویدئو، شبکه آمریکایی CNBC به...
مطالعه
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این ویدئو را امروز در صفحه اش در شبکه های اجتماعی تروث و تلگرام منتشر کرده است. تیتر ویدئو این است : A nation Decline ملتی در حال افول
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه