دلیل شکست نظام آموزش در مدارس آمریکا
۲۲ مهر ۱۳۹۷
دلیل بالابودن هزینه های درمانی در آمریکا
۲۲ مهر ۱۳۹۷
دلیل شکست نظام آموزش در مدارس آمریکا
۲۲ مهر ۱۳۹۷
دلیل بالابودن هزینه های درمانی در آمریکا
۲۲ مهر ۱۳۹۷
 

بحرانِ پنهانِ بی‌خانمانی در کالیفرنیا

ویدئوهای لنز آمریکا
 
 

 

 

کمبودِ مسکنِ باقیمتِ مناسب در همۀ ایالت‌های کشورِ ایالات متحده وجود دارد؛ اما اوضاع در کالیفرنیا خیلی بدتر است. در کالیفرنیا برای هر پنج‌خانوارِ با درآمدِ بسیار پایین، تنها یک واحد مسکنِ باقیمتِ مناسب وجود دارد. این شکاف نه تنها هر روز خانواده‌های بیشتری را روانۀ خیابان‌ها می‌کند، بلکه طبقۀ اجتماعیِ جدید و پنهانی از بی‌خانمان‌ها را خلق می‌کند که روزبه‌روز به جمعیتش افزوده می‌شود.
افرادِ این طبقۀ اجتماعیِ جدید کسانی هستند که در گذشته می‌توانستند اتاق یا آپارتمانی برای زندگی داشته باشند؛ اما حالا از سر اجبار در اتومبیل‌هایشان زندگی می‌کنند.
دنیل ویلیامز یکی از این افراد است. او مادری مجرد و سرپرستِ دخترش است و پنج سال است که با هم در اتومبیلِ وَن خود زندگی می‌کنند.
در ابتدا، این کارِ آن‌ها به معنای خوابیدن در تاریکی و در منطقه‌های تقریبا خالی از سکنه و جروبحث‌کردن با پلیس بود. اما این روزها، به برکتِ برنامه‌ای با نام «پارکینگِ امن»، او می‌تواند شب را تا صبح در اتومبیلش سر کند و نگرانِ ناامنی نباشد. «پارکینگِ امن» مجموعه‌ای از پارکینگ‌ها را شامل می‌شود که سرویس‌های بهداشتیِ پیش‌ساخته و دوربین‌های امنیتیِ مخصوص پارکینگ‌ها را دارند.
گزارشگر وایس نیوز به کالیفرنیا سفر کرده تا ببیند چطور این برنامۀ جدید به کسانی همچون دنیل کمک می‌کند تا کمی راحت‌تر زندگی کنند. همچنین، با یکی از مسئولانِ دولتی مصاحبه کرده که دربارۀ نداشتنِ راهکاری بلندمدت‌تر برای کمک به حدود16هزار خانوادۀ لس‌آنجلس که در اتومبیل‌هایشان می‌خوابند، نگران است.


 
 
آخرین ویدئوها: