حقیقتِ آزاردهنده دربارۀ تدریس در آمریکا
۲۴ مهر ۱۳۹۷
آیا برای بهبودِ درآمدِ کارکنانِ حداقلی بگیر راهِ دیگری هم هست؟
۲۴ مهر ۱۳۹۷
حقیقتِ آزاردهنده دربارۀ تدریس در آمریکا
۲۴ مهر ۱۳۹۷
آیا برای بهبودِ درآمدِ کارکنانِ حداقلی بگیر راهِ دیگری هم هست؟
۲۴ مهر ۱۳۹۷

هرآنچه در مورد حداقل حقوق در آمریکا لازم است بدانید

نوشته شده توسط : Evan Soltas

چرا اقتصاددانان در موردِ دستمزدهای حداقلی اختلافِ نظر دارند؟

ساده ترین دلیل این است که محاسبه ی تاثیراتی که دستمزدِ حداقلی دارد بسیار دشوار است و این دو سبب دارد: اولاً متغیرهای اقتصادیِ دیگری هم در دستمزدهای حداقلی تاثیرگذارند و دخالت ندادنِ آنها در محاسبات کارِ سختی است. ثانیاً، تاکنون اکثرِ تغییراتی که در دستمزدهای حداقلی ایجاد شده است اندک بوده است.

در اقتصاد آزمونِ خالص و قطعی وجود ندارد. این امر محققان را بر آن داشته است تا برای آزمونِ دستمزدِ حداقلی راههای خلاقانه ای ابداع کنند. خیلی ها بر «تجربیاتِ طبیعی» تکیه می کنند. مشکل این است که حتی با وجودِ چنین آزمون هایی هم باز مشکل است که از دخالتِ تاثیراتِ خارجی بر حذر بمانیم تا برآوردِ ما فقط و فقط نتیجه ی تاثیرِ دستمزدِ حداقلی باشد.

از یک منظرِ دیگر می توان تاثیرِ دستمزدِ حداقلی بر روی اشتغال را از یک گزاره ی شرطیِ خلافِ واقع برآورد کرد (به این معنا که اگر دستمزدِ حداقلی افزایش پیدا نمی کرد وضعِ اشتغال به گونه ای دیگر بود) که البته هیچگاه یقین آور نیست.

مشکلِ دیگر این است که اکثرِ تغییراتی که روی دستمزدِ حداقلی اعمال می شود خفیف است، و در یک جار و جنجالِ بلند، تشخیصِ ندای خفیف از بی ندایی کاری است دشوار.