رویترز: آمریکا برای تشدید نارضایتی‌ها در ایران تلاش می‌کند
۱ مرداد ۱۳۹۷
کنگره در پی لغو کنترل ترامپ بر ذخایر هسته‌ای آمریکا
۱ مرداد ۱۳۹۷
رویترز: آمریکا برای تشدید نارضایتی‌ها در ایران تلاش می‌کند
۱ مرداد ۱۳۹۷
کنگره در پی لغو کنترل ترامپ بر ذخایر هسته‌ای آمریکا
۱ مرداد ۱۳۹۷

از واکنش ترامپ به «فایل صوتی» تا «بدنام منهتن» زیر ذره بین مولر

منبع خبر: ام اس ان
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1397

هر قدر که اصرار دونالد ترامپ بر ادامه دوستی با ولادیمیر پوتین بیشتر می‌شود، به نظر می‌رسد پرونده‌های سیاسی اخلاقی علیه رئیس جمهور آمریکاهم جنجالی‌تر می‌شود.

حالا بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا و تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو، می‌خواهد با «کریستین دیویس» صحبت کند؛ کسی که سال ۲۰۱۳ به دلیل فروش مواد مخدر زندانی شد و به دلیل اقداماتی از قبیل: مرتبط کردن زنان روسپی با مردان هوس‌باز در نیویورک، توسط برخی رسانه‌ها ملقب به «زن بدنام منهتن» شده است.

دیویس گفته، تیم مولر با وکیل او تماس گرفته و خواستار صحبت دیویس با بازرسان این تیم شده است. به گفته دیویس، یک نماینده تیم مولر حتی به وکیل اش درباره احتمال صدور احضاریه صحبت کرده و در نتیجه او پذیرفته است که با این تیم صحبت کند. بازجویی از دیویس احتمال دارد با موضوعات پول شویی یا فعالیت‌های مشکوک مالی و ساختمان سازی ترامپ در نیویورک یاحتی روابط جنسی با دونالد ترامپ ارتباط داشته باشد.

اما طبق گزارش ام اس ان، خود دیویس ضمن ابراز تعجب درباره تماس این تیم تحقیقاتی با او، گفت: «برای من خیلی ناگهانی و ناراحت کننده است که آن‌ها درباره تبانی با روسیه به سراغ من بیایند چرا که من هیچ چیزی در این باره ندارم». او گفت که چهار تن از افرادی که برای «راجر استون» مشاور پیشین کارزار ترامپ کار کرده بودند، توسط تیم تحقیقاتی مولر احضار شدند که یکی از این چهار نفر خود اوست، اما در کارزار ۲۰۱۶ ترامپ نقش و حضوری نداشته چرا که او در این زمان، در زندان بوده است. دیویس در سال ۲۰۱۳ به دلیل فروش مواد مخدر دستگیر شد و تا ماه می ۲۰۱۶ در زندان بود.

وی پیشتر در نیویورک به اتهام مسائل مربوط به ارتباط دادن زنان روسپی با مردان، به چندین ماه حبس محکوم شده بود. همزمان پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، مدارک مربوط به تحقیقات، نظارت و شنود مکالمات مشاور پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ، در جریان پرونده «دخالت‌های روسیه» در انتخابات ۲۰۱۶ را در اختیار همگان گذاشت.

این مدارک نشان می‌دهد اف‌بی‌آی بر این عقیده بود که کارترپیج با «دولت روسیه همکاری و توطئه‌چینی می‌کرد». پلیس فدرال آمریکا، همچنین به دادگاه گفته از منظر آن‌ها پیج به منظور انجام کار برای دولت روسیه انتخاب شده بود.

واکنش ترامپ به «فایل صوتی»
اما ترامپ نیز ساعاتی پس از انتشار خبری مبنی بر وجود فایل ضبط شده درباره تلاش او برای لاپوشانی رسوایی فساد جنسی، به این خبر واکنش نشان داد. «مایکل کوهن» وکیل شخصی رئیس‌جمهور آمریکا دو ماه قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶، مکالمه خودش با ترامپ را که درباره پرداخت حق‌السکوت به مک دوگال مدل سابق مجله «پلی‌بوی» برای جلوگیری از افشاگری‌های او درباره روابط جنسی‌اش با ترامپ بوده است، ضبط کرده بود.

مک‌دوگال مدعی است که حدود یک سال با ترامپ دوستی و رابطه جنسی داشته است آن هم دقیقا در دورانی که ملانیا ترامپ، همسر ترامپ پسرشان را باردار بود. پیش از این نیز یکی از بازیگران فیلم‌های مستهجن با نام استورمی، روایت مشابهی داشته، اما پرونده وی در پیچ و خم تحقیقات متوقف شده است. مضاف بر این که وی هفته گذشته توسط نیرو‌های پلیس در یک کلوب شبانه دستگیر شد.

گفته می‌شود این دستگیری برای اختلال ایجاد کردن در رویه شکایت استورمی بوده است. حالا ترامپ در توئیتر خود نوشته است: «غیرقابل تصور است که (ماموران) دولت (صبح زود) به دفتر یک وکیل یورش ببرند. تقریبا چنین چیزی شنیده نشده است. آن چه حتی بیشتر از این، غیرقابل تصور است این است که یک وکیل شروع به ضبط مکالمه خود با موکل اش کند، چنین کاری اصلا شنیده نشده و شاید غیرقانونی است.

خبر خوب آن است که رئیس‌جمهور محبوب شما اصلا هیچ کار اشتباهی انجام نداده است». به هر حال این فایل صوتی، نمایانگر خطراتی است که کوهن اکنون ممکن است برای ترامپ ایجاد کند. او که زمانی کلیددار بسیاری از راز‌های ترامپ محسوب می‌شد، حالابیش از پیش به سمت همکاری با دادستان‌ها علیه رئیس‌جمهور متمایل شده است.

ترامپ همچنین در حالی که اظهاراتش در کنفرانس خبری مشترک او با پوتین حتی صدای هم قطارانش را درآورده است، در اظهارنظر‌هایی تازه سعی کرد موضوع فشار‌های روسیه به دولت اش را موضوعی انتخاباتی و ساخته شده توسط دموکرات‌ها جا بزند. دونالد ترامپ در توئیت اول خود، باز هم موضوع تحقیقات درباره روسیه در آمریکا را «ساحره گیری» خواند و نوشت: «این ساحِره‌گیری متقلبانه را ۱۳ دموکراتِ عصبانی رهبری می‌کنند و حالا چهار نفر دیگر هم به آن‌ها اضافه شدند.

یکی از آن‌ها شخصا در کاخ سفید اوباما کار می‌کرد». رئیس‌جمهور آمریکا ادامه داد: «به نظر می‌رسد که هدف، آسیب زدن به فرصت‌ها و شانس‌های حزب جمهوری خواه در انتخابات نوامبر است. این بهانه‌گیری دموکرات‌ها درباره شکست در انتخابات ۲۰۱۶، هرگز پایان نمی‌پذیرد». اشاره او به انتخابات میان‌دوره‌ای ۶ نوامبر (۱۵ آبان) میان‌دوره‌ای کنگره است که قرار است برای انتخاب همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۳۴ عضو از مجموع ۱۰۰ عضو سنای این کشور رای‌گیری شود.

این اظهارنظر در حالی مطرح شده که تحقیقات تیم «رابرت مولر» بازرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات و تبانی کارزار ترامپ با مسکو اوج گرفته است و برخی قانون گذاران ارشد کنگره آمریکا به رئیس‌جمهور درباره هرگونه اقدام برای پایان دادن به این تحقیقات هشدار داده‌اند.

مطالب مرتبط



سایر مطالب

در این ویدئو شبکه آمریکایی CNBC به بررسی مسئله باروری و کاهش جمعیت در آمریکا پرداخته است. نرخ زاد ولد...
مطالعه
زنان کارگر یک شرکت نساجی در روز 8مارس سال 1857 میلادی در اعتراض به وضعیت سخت کاری خود در شهر نیویورک آمریکا دست به اعتصاب زدند.
مطالعه
مطالعه
مطالعه
بازار بورس چیست ، از کجا آمده و چگونه کار می کند ؟ ?مستند کوتاهی از Netfix را مشاهده می...
مطالعه
احتمالا این روزها تصویری مربوط به یکی از ایستگاه های مترو نیویورک را دیده باشید که حاکی از وضع نابسمان...
مطالعه
مطالعه
کارگاه بازیافت " Sims Municipal" در بروکلین بزرگترین کارگاه بازیافتی در سراسر آمریکاست . این کارگاه روزانه حدود 800 تن...
مطالعه
فقر در آمریکا مستند گزارش نیویورک تایمز از سابقه ی طرح های معیشتی و سیاست های آمریکا برای مقابله با...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | جنگ داخلی آمریکا قسمت دوم در این قسمت جان گرین به شما توضیح خواهد داد...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | جنگ داخلی آمریکا قسمت اول در این قسمت جان گرین بالاخره در مورد خود جنگ...
مطالعه
برده داری درآمریکا زندان های آمریکا قانون اساسی آمریکا در این ویدئو، شاکا سنگر نویسنده معروف آمریکایی دربارۀ بهره‌کشی‌ای که...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | نبردهای جنگ داخلی در این قسمت هفت و نیم دقیقه ای جان گرین فهرست بلندبالایی...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | آبراهام لینکلن در این قسمت جان گرین در مورد انتخابات سال 1860 توضیح خواهد داد....
مطالعه
حضور مردم در مرزهای آمریکا و عبور از مرزهای مکزیک و آمریکا سابقه ای 40 ساله دارد. مهاجرت به آمریکا...
مطالعه
کاخ سفید معروف‌ترین کاخ و بنای ایالت متحده امریکا محسوب می‌شود و شاید کمتر کسی بداند چه اتفاقاتی در خانه‌ای...
مطالعه
در این ویدئو ارزان ترین ایالت های آمریکا معرفی می شوند و عوامل مختلفی که بر ارزانی زندگی در این...
مطالعه
در فرودگاه جان اف کندی نیویورک در هر ساعت 100 بسته شامل مواد غیرمجاز مصادره می شوند فرودگاه های آمریکا...
مطالعه
مجموعه آموزشی تاریخ آمریکا | در این قسمت جان گرین در مورد جنگ میان مکزیک و آمریکا در اواخر دهه...
مطالعه
در این قسمت جان گرین بالاخره در مورد بخشی از تاریخ زنان آمریکا صحبت میکند. همانطور که پیش تر در...
مطالعه