رسوایی اخلاقی در کلیسایی در آمریکا
۲۲ تیر ۱۳۹۷
اسناد مربوط به پهپادهای پیشرفته آمریکایی به سرقت رفت
۲۲ تیر ۱۳۹۷
رسوایی اخلاقی در کلیسایی در آمریکا
۲۲ تیر ۱۳۹۷
اسناد مربوط به پهپادهای پیشرفته آمریکایی به سرقت رفت
۲۲ تیر ۱۳۹۷

ترامپ: بریتانیا باید به فشار بر ایران ادامه دهد

منبع خبر: خبرگزاری ایران اینترنشنال
تاریخ انتشار: 22 تیر 1397
دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا که به بریتانیا سفر کرده است، روز جمعه ۲۲ تیرماه، در یک نشست خبری مشترک با ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، گفت ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و تأکید کرد که فشارهای بریتانیا بر ایران باید ادامه پیدا کند.

رییس‌جمهوری آمریکا گفت که او و ترزا می درباره لزوم عدم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای با یکدیگر تفاهم دارند.

نخست‌وزیر بریتانیا هم در این نشست که در باکینگهام‌شایر واقع در شمال غرب لندن برگزار شد، گفت که با دونالد ترامپ، درباره نفوذ ایران در خاورمیانه و ایجاد بی‌ثباتی ازسوی آن کشور در منطقه و همچنین اقدام‌های بعدی درباره ایران، گفت‌وگو کرده است. خانم می گفت عقب‌راندن ایران در یمن و کاهش تلفات انسانی در این کشور، یکی از موضوعات گفت‌وگوی آن‌ها بوده است.

ترامپ پیش از سفر به بریتانیا هم در پاسخ به سؤالی گفته بود که تصور می‌کند ایران در آینده برای دست‌یابی به یک توافق جدید، با او تماس خواهد گرفت.

رییس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنانش در این نشست خبری، خانم می را تحسین کرد و گفت روابط آمریکا و بریتانیا بسیار ویژه است.

روز پیش از این نشست، نشریه بریتانیایی سان، مصاحبه‌ای با دونالد ترامپ منتشر کرده بود که بسیار جنجالی شد. او در آن مصاحبه از عملکرد ترزا می در رابطه با خروج از اتحادیه اروپا، انتقاد کرده بود.

رییس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به سؤال‌ها درباره مصاحبه‌اش با روزنامه بریتانیایی سان ، انتقاد از ترزا می و حمایت از بوریس جانسون - وزیر امورخارجه مستعفی بریتانیا - گفت که او در این مصاحبه از ترزا می حمایت کرده، اما روزنامه سان از انتشار این بخش از صحبت‌های او خودداری کرده است. ترامپ همچنین گفت که پیش از نشست خبری از خانم می عذرخواهی کرده است.

او تأکید کرد که ستایشش از بوریس جانسون به‌معنای زیر سؤال بردن توانایی رهبری ترزا می نیست و او در این دو روز، شخصیت «قدرتمند، باهوش و مذاکره‌کننده خوب» خانم می را از نزدیک دیده است.

دونالد ترامپ روز پنج‌شنبه پس از شرکت در نشست کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل ، وارد لندن شد و رهبران دو کشور بریتانیا و آمریکا، دو روز گذشته در چندین دور، گفت‌وگوهایی داشته‌اند.

در نشست خبری روز جمعه، بخشی‌از پرسش‌های خبرنگاران نیز مرتبط با نشست سران ناتو در بروکسل بود.

رییس جمهوری آمریکا در گذشته بارها از نامتوازن‌بودن سهم اعضا در سازمان ناتو و همچنین عدم پای‌بندی برخی اعضا به تعهدات مالی‌شان انتقاد کرده بود و در جریان نشست دو روزه سران ناتو نیز گزارش‌هایی از ادامه انتقادهای حضوری او منتشر شد. صحبت‌های او در انتقاد از متحدان نزدیک آمریکا و بودجه ناتو، در روزهای گذشته،خبرساز شده بود.

دونالد ترامپ در نشست خبری روز جمعه‌اش در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر این‌که آیا «تضعیف ناتو» هدیه‌ای برای پوتین نیست، بار دیگر از برخی رسانه‌هایی که آن‌ها را منتشرکننده «اخبار جعلی» خواند، انتقاد کرد و گفت نشست سران ناتو درحالی به پایان رسید که به خاطر او «اتحادی فوق‌العاده» بین اعضا برقرار شد و از زمانی که او در کاخ سفید است، به بودجه ناتو «۳۴ میلیارد دلار افزوده شده» است.

رییس جمهوری آمریکا قرار است از بریتانیا به فنلاند برود تا روز دوشنبه ۲۵ تیرماه (۱۶ ژوئیه)، با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در شهر هلسینکی دیدار کند. او گفته است که موضع محکمی درمقابل پوتین خواهد داشت و از او خواهد خواست تا از دخالت در انتخابات آمریکا دست بردارد. ترامپ افزود که در این دیدار، درباره موضوعات مختلفی ازجمله اوکراین، سوریه و مسأله عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، گفت‌وگو خواهد کرد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود گفت که در مذاکرات روز جمعه با خانم می، درباره لزوم جلوگیری از اشاعه تسلحیات هسته‌ای ازسوی کره‌شمالی و ایران و همچنین درباره مبارزه با تروریسم و لزوم برخورد با کشورهایی که از تروریسم حمایت مالی می‌کنند نیز موافقت کرده‌اند.

او با بیان این که هر آنچه لندن درمورد خروج از اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد محترم خواهد بود، از رویکرد ترزا می برای پی‌گیری یک رابطه تجاری منصفانه و متقابل میان بریتانیا و ایالات متحده تقدیر کرد. ترامپ همچنین گفت که مهاجرت نیز از دیگر موضوعات مهمی بوده است که دو طرف درباره آن صحبت کرده‌اند.

هم‌زمان با نشست دونالد ترامپ و ترزا می، تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با سفر دونالد ترامپ به بریتانیا برگزار شد و ده‌هاهزار نفر در لندن به خیابان‌ها آمدند.

مطالب مرتبط :


سایر مطالب :

یکی از مسائل این روزهای آمریکا پدیده ی تعطیلی مال های بزرگ است. هر چند بحران کرونا این روند را...
مطالعه
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا این ویدئو را امروز در صفحه اش در شبکه های اجتماعی تروث و تلگرام...
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
انتشار تصاویر تازه ای متعلق به دوربین های مدار بسته دبستان uvalde ابعاد جدیدی از عملکرد ناکارامد پلیس آمریکا در...
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه
مطالعه