با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعهسیستم مالیاتی آمریکا : قسمت چهارم – شفافیت اقتصادی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶بانک آمریکایی US Bank
۲۵ شهریور ۱۳۹۶پروژه های عمرانی در آمریکا
مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکادر نزدیکی منطقهای که ما زندگی میکنیم، خیابان ۱۹ با اتوبان US6 تقاطع داره. شهرداری شهر ما، Golden، تصمیم به حذف این تقاطع گرفت.
پروژه به این صورت هست که اتوبان میره زیر خیابان. یعنی باید محل اتوبان خاک برداری بشه، و در امتداد خیابان پل ساخته بشه.
پروژه حدود ۶ ماه پیش شروع شد. در طی این مدت، در دو طرف اتوبان دو رمپ احداث شد. امروز از طرف دانشگاه یه ایمیل اومد که از امشب، رمپها به جای قسمتی از اتوبان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این به بعد خاکبرداری از اتوبان آغاز میشه که این مرحله هم حدود ۶ ماه طول خواهد کشید. در این ایمیل یه لینک یوتوب هم قرارداده شده بود که در مورد کارهایی که تا به حال در این پروژه انجام شده و کارهایی که قرار انجام بشه توضیح میده. این فیلم رو آپلود خواهم کرد.
چند نکته از این پروژه برام مهم بود. اول اینکه سرعت انجام این پروژه نسبت به پروژههای مشابه در تهران پایینتر بود. با توجه به اینکه ماشین آلات بسیار متنوعی در این پروژه استفاده میشد که معمولا در ایران پیدا نمیشند، انتظار من این بود که این پروژه خیلی سریعتر انجام بشه، ولی فقط احداث دو رمپ، حدود ۶ ماه طول کشید. نکته دوم این بود که در این مدت، بسیار به ایمنی اهمیت داده میشد. سرعت مجاز ماشینها را ۱۰ مایل بر ساعت کاهش داده بودند و اگر کسی بیشتر از سرعت مجاز رانندگی میکرد، به میزان دو برابر جریمه حالت عادی جریمه میشد. مثلا اگر در حالت معمولی جریمه سرعت غیر مجاز ۱۱۵ دلار باشه، در این مدت این جریمه ۲۳۰ دلار شده بود. در این مدت پلیس نظارت خیلی بیشتری روی این منطقه داشت و حتی برخی اوقات اجازه نمیداد کسی به غیر از ساکنین اصلی منطقه از اینجا عبور کنند.
در طول این مدت که در کلرادو زندگی کردم، به طور کلی احساس کردم که سرعت اجرای پروژههای عمرانی از تهران کندتر هست. ولی نکته جالب اینه که تنوع و گستردگی جادهها و اتوبانها بسیار بیشتر از ایران هست و من موندم چقدر طول کشیده که این همه اتوبان و جاده احداث بشه. بخصوص این ایالت، ایالتیست کوهستانی و احداث جاده در این مناطق بعضا مستلزم کوهبری هم بوده.
پروژه به این صورت هست که اتوبان میره زیر خیابان. یعنی باید محل اتوبان خاک برداری بشه، و در امتداد خیابان پل ساخته بشه.
پروژه حدود ۶ ماه پیش شروع شد. در طی این مدت، در دو طرف اتوبان دو رمپ احداث شد. امروز از طرف دانشگاه یه ایمیل اومد که از امشب، رمپها به جای قسمتی از اتوبان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این به بعد خاکبرداری از اتوبان آغاز میشه که این مرحله هم حدود ۶ ماه طول خواهد کشید. در این ایمیل یه لینک یوتوب هم قرارداده شده بود که در مورد کارهایی که تا به حال در این پروژه انجام شده و کارهایی که قرار انجام بشه توضیح میده. این فیلم رو آپلود خواهم کرد.
چند نکته از این پروژه برام مهم بود. اول اینکه سرعت انجام این پروژه نسبت به پروژههای مشابه در تهران پایینتر بود. با توجه به اینکه ماشین آلات بسیار متنوعی در این پروژه استفاده میشد که معمولا در ایران پیدا نمیشند، انتظار من این بود که این پروژه خیلی سریعتر انجام بشه، ولی فقط احداث دو رمپ، حدود ۶ ماه طول کشید. نکته دوم این بود که در این مدت، بسیار به ایمنی اهمیت داده میشد. سرعت مجاز ماشینها را ۱۰ مایل بر ساعت کاهش داده بودند و اگر کسی بیشتر از سرعت مجاز رانندگی میکرد، به میزان دو برابر جریمه حالت عادی جریمه میشد. مثلا اگر در حالت معمولی جریمه سرعت غیر مجاز ۱۱۵ دلار باشه، در این مدت این جریمه ۲۳۰ دلار شده بود. در این مدت پلیس نظارت خیلی بیشتری روی این منطقه داشت و حتی برخی اوقات اجازه نمیداد کسی به غیر از ساکنین اصلی منطقه از اینجا عبور کنند.
در طول این مدت که در کلرادو زندگی کردم، به طور کلی احساس کردم که سرعت اجرای پروژههای عمرانی از تهران کندتر هست. ولی نکته جالب اینه که تنوع و گستردگی جادهها و اتوبانها بسیار بیشتر از ایران هست و من موندم چقدر طول کشیده که این همه اتوبان و جاده احداث بشه. بخصوص این ایالت، ایالتیست کوهستانی و احداث جاده در این مناطق بعضا مستلزم کوهبری هم بوده.
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
پروژه های عمرانی در آمریکا
مشاهده صفحه روایت ایرانیان از آمریکادر نزدیکی منطقهای که ما زندگی میکنیم، خیابان ۱۹ با اتوبان US6 تقاطع داره. شهرداری شهر ما، Golden، تصمیم به حذف این تقاطع گرفت.
پروژه به این صورت هست که اتوبان میره زیر خیابان. یعنی باید محل اتوبان خاک برداری بشه، و در امتداد خیابان پل ساخته بشه.
پروژه حدود ۶ ماه پیش شروع شد. در طی این مدت، در دو طرف اتوبان دو رمپ احداث شد. امروز از طرف دانشگاه یه ایمیل اومد که از امشب، رمپها به جای قسمتی از اتوبان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این به بعد خاکبرداری از اتوبان آغاز میشه که این مرحله هم حدود ۶ ماه طول خواهد کشید. در این ایمیل یه لینک یوتوب هم قرارداده شده بود که در مورد کارهایی که تا به حال در این پروژه انجام شده و کارهایی که قرار انجام بشه توضیح میده. این فیلم رو آپلود خواهم کرد.
چند نکته از این پروژه برام مهم بود. اول اینکه سرعت انجام این پروژه نسبت به پروژههای مشابه در تهران پایینتر بود. با توجه به اینکه ماشین آلات بسیار متنوعی در این پروژه استفاده میشد که معمولا در ایران پیدا نمیشند، انتظار من این بود که این پروژه خیلی سریعتر انجام بشه، ولی فقط احداث دو رمپ، حدود ۶ ماه طول کشید. نکته دوم این بود که در این مدت، بسیار به ایمنی اهمیت داده میشد. سرعت مجاز ماشینها را ۱۰ مایل بر ساعت کاهش داده بودند و اگر کسی بیشتر از سرعت مجاز رانندگی میکرد، به میزان دو برابر جریمه حالت عادی جریمه میشد. مثلا اگر در حالت معمولی جریمه سرعت غیر مجاز ۱۱۵ دلار باشه، در این مدت این جریمه ۲۳۰ دلار شده بود. در این مدت پلیس نظارت خیلی بیشتری روی این منطقه داشت و حتی برخی اوقات اجازه نمیداد کسی به غیر از ساکنین اصلی منطقه از اینجا عبور کنند.
در طول این مدت که در کلرادو زندگی کردم، به طور کلی احساس کردم که سرعت اجرای پروژههای عمرانی از تهران کندتر هست. ولی نکته جالب اینه که تنوع و گستردگی جادهها و اتوبانها بسیار بیشتر از ایران هست و من موندم چقدر طول کشیده که این همه اتوبان و جاده احداث بشه. بخصوص این ایالت، ایالتیست کوهستانی و احداث جاده در این مناطق بعضا مستلزم کوهبری هم بوده.
پروژه به این صورت هست که اتوبان میره زیر خیابان. یعنی باید محل اتوبان خاک برداری بشه، و در امتداد خیابان پل ساخته بشه.
پروژه حدود ۶ ماه پیش شروع شد. در طی این مدت، در دو طرف اتوبان دو رمپ احداث شد. امروز از طرف دانشگاه یه ایمیل اومد که از امشب، رمپها به جای قسمتی از اتوبان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از این به بعد خاکبرداری از اتوبان آغاز میشه که این مرحله هم حدود ۶ ماه طول خواهد کشید. در این ایمیل یه لینک یوتوب هم قرارداده شده بود که در مورد کارهایی که تا به حال در این پروژه انجام شده و کارهایی که قرار انجام بشه توضیح میده. این فیلم رو آپلود خواهم کرد.
چند نکته از این پروژه برام مهم بود. اول اینکه سرعت انجام این پروژه نسبت به پروژههای مشابه در تهران پایینتر بود. با توجه به اینکه ماشین آلات بسیار متنوعی در این پروژه استفاده میشد که معمولا در ایران پیدا نمیشند، انتظار من این بود که این پروژه خیلی سریعتر انجام بشه، ولی فقط احداث دو رمپ، حدود ۶ ماه طول کشید. نکته دوم این بود که در این مدت، بسیار به ایمنی اهمیت داده میشد. سرعت مجاز ماشینها را ۱۰ مایل بر ساعت کاهش داده بودند و اگر کسی بیشتر از سرعت مجاز رانندگی میکرد، به میزان دو برابر جریمه حالت عادی جریمه میشد. مثلا اگر در حالت معمولی جریمه سرعت غیر مجاز ۱۱۵ دلار باشه، در این مدت این جریمه ۲۳۰ دلار شده بود. در این مدت پلیس نظارت خیلی بیشتری روی این منطقه داشت و حتی برخی اوقات اجازه نمیداد کسی به غیر از ساکنین اصلی منطقه از اینجا عبور کنند.
در طول این مدت که در کلرادو زندگی کردم، به طور کلی احساس کردم که سرعت اجرای پروژههای عمرانی از تهران کندتر هست. ولی نکته جالب اینه که تنوع و گستردگی جادهها و اتوبانها بسیار بیشتر از ایران هست و من موندم چقدر طول کشیده که این همه اتوبان و جاده احداث بشه. بخصوص این ایالت، ایالتیست کوهستانی و احداث جاده در این مناطق بعضا مستلزم کوهبری هم بوده.
مطالب مرتبط
همسفر شراب (قسمت سی و هشتم-بخش دوم)
۱۵ مهر ۱۴۰۱
با استاد راهنمایم ساعت هشت صبح جلسه دارم. از وقتی که برای فرصت مطالعاتی طولانی رفته به گوگل، چارهای جز این نیست که یا اول صبح یا دم غروب جلسه داشته باشیم.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهشتم-بخش اول)
۳۰ شهریور ۱۴۰۱
دو خانم جوان که مثل لبنانیها چادر سیاه سر کردهاند و چند خانم محجبهٔ دیگر. باید برگردیم به سرسرا برای گرفتن دفترچهٔ برنامهٔ همایش.
مطالعهسوالات معلم
۲۹ شهریور ۱۴۰۱
معلم دبستان این سوالات رو قبل از شروع شدن سال تحصیلی از والدین پرسیده است
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیوهفتم-بخش اول)
۱۵ شهریور ۱۴۰۱
صبح زود راهی دیترویت میشویم. صبح آنقدر زود است که جاده خلوت باشد و من، تنها بیدار جاده که پشت فرمان نشستهام و بقیه خوابند.
مطالعههمسفر شراب (قسمت سیو ششم-بخش پنجم)
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میخواهد خانهاش را بفروشد. میپرسم هنوز زیر قرض بانک است؟ میگوید بله. کنجکاو میشوم در مورد نرخ سود بانکها. میگوید خیلی ساده است. قرار بوده ۲۰ سال و هر ماهی ۲۵۰۰ دلار بدهیم برای خانهای که ۲۵۰ هزار دلار میارزد.
مطالعهآخرین مطالب
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم
۲۰ اسفند ۱۴۰۲
ما به ملتی با بیماری مزمن خشونت، تنهایی، افسردگی ، تفرقه و فقر تبدیل شدهایم ویدئوهای تحلیلی رابرت اف کندی...
مطالعهمستند وضعیت شکست ( Fail State )
۱۵ اسفند ۱۴۰۲
مستند وضعیت شکست Fail State کارگردان : الکس شبانو محصول : سال 2017 آمریکا ژانر : اجتماعی زبان: انگلیسی -...
مطالعهاصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
اصلی ترین عوامل شکل گیری اتحاد میان آمریکا و اسرائیل ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهآمریکا همیشه مهمترین متحد اسرائیل...
مطالعهچرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
چرا نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا اینقدر به اسرائیل اهمیت می دهند؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : رسانه UNPacked از اوباما تا...
مطالعهداستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟
۱۱ اسفند ۱۴۰۲
داستان اسرائیل چگونه برای مردم آمریکا روایت شده است؟ ویدئوهای تحلیلی منبع : شبکه الجزیرهدر این این ویدئو از برنامه...
مطالعه